Feels good.

Det är så löjligt skönt att sätta andra på plats.
Här är ett mail jag skickade till min lärare efter att ha blivit anklagad för mobbning, då jag på skämt tagit min käre klasskamrats keps och satt på mig den, och sedan givit tillbaka. Därefter kom några andra och gjorde samma sak, och personen i fråga blev lite irriterad efter ett tag, inte mycket mer med det.
Tidigare idag kom min lärare fram och anklagade mig och de andra för mobbning. Jag blev lite upprörd, så jag gick och pratade med vi-kan-kalla-honom-x, som inte alls hade tagit illa upp, bara tyckt att vissa av de andra varit aningen omogna, som fortsatt...



"Hej Lennart! Jag ville bara försöka rätta till lite med den här mobbningsanklagelsen.
För det första blev jag mycket förvånad när du tog upp det med mig då jag bara, som sagt, skämtade med X en eller två gånger.
Tidigare idag, precis efter att vi hade haft vårat lilla samtal, gick jag och pratade med X, och han gjorde det klart att han förstod att jag inte menade någonting illa, utan bara skämtade med honom. När sådant är fallet blir jag mycket upprörd över att bli anklagad över något som mobbning eftersom jag själv inte anser, och uppenbarligen inte heller det påstådda offret, att jag har varit i närheten av någonting som kan liknas med detta. Speciellt när mobbning är återkommande, och såvitt jag vet var detta en engångsföreteelse.

Jag är öppen för respons.
Hälsningar, Johanna "

Kommentarer
Postat av: Julia

Herregud, blev du anklagad för mobbing på grund av det? :O Måste ha varit någon utomstående, utan riktig info, som anmält. Onödigt kan tyckas, även om man det kanske är lätt hänt.

Förresten måste jag bara inflika att du först beslutade dig för att kalla honom för X, men sedan nänmde hans namn i alla fall 8D

Aja, hoppas det reder ut sig. Kan prata mer imorgon eller nått!

2008-12-10 @ 00:04:21
URL: http://minstril.blogg.se/
Postat av: Johizzle

Fast grejen var ju att han åkte hem från skolan i måndags. Men efter att ha pratat med honom tror jag att han kanske kan ha gjort det för att sätta dit patrik, kigge och forsting. Eller jag vet inte, men det verkade som att han inte tog åt sig av något jag hade gjort, men när kigge skulle prata med honom sa han bara "spara det", som att det inte var någon idé, utan att skadan redan var skedd.

2008-12-10 @ 15:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0