six sexy singers

hoho tänkte tipsa lite om mina underbara kvinnofrontade småavantgarde-iga band.
helt amazing.


Först, the big ONE:
DRESDEN DOLLS

Åh, är det verkligen förvånande? Nä, tänkte väl inte det.

Ja, tacka vet jag halloween06. Alternativa Johanna och alternativa Helen gick till Shock, där Rob Reger signerade planscher. Vi lyckades komma dit innan de flesta, och de första.. 30-50, någonting, fick en goodiebag. Det var en massa skit. OCH. OCH en blandskiva där han hade valt ut några favoriter (hm, har fortfarande kvar den. mycket bra faktiskt, får leta reda på den -note to self-). Jag lyssnade igenom och fastnade för en speciell.
BACKSTABBER.
När jag hade hört den var jag fast vid Amanda Palmers och Brian Vigliones musik. Den var som balsam för öronen.
Ja, ni vet ju.

Låtar ni bör lyssna på:
Backstabber (YT -börjar vid typ 1:40)
The Kill (YT)
Coin-Operated Boy (YT)

Last.fm
Spotify
Myspace


VERMILLION LIES



Ja, systrarna Zoe och Kim Boekbinder är ju helt underbara.
Humoristisk cirkusinspirerad musik.

Låtar att lyssna på:
Global Warming (YT)
Circus Fish (YT)
Long Red Hair (YT)

Last.fm
Spotify
Myspace


AMANDA PALMER


Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva hur mycket jag älskar den här människan. Jag har försökt innan, leta reda på det om ni inte redan vet.

Låtar att lyssna på:
Astronaut (A short history of nearly nothing) (YT) (ja, nästan som boken av bill bryson)
The Point of it All (YT)
Oasis (YT)

Last.fm
Spotify
Myspace

BJÖRK


Om ni inte vet någonting om kvinnan borde ni skämmas. Och så är jag lat. Och så ska ni bara lyssna. Lyssna lyssna lyssna.

Låtar att lyssna på:
Jòga (YT)
Army of Me
Earth Intruders (YT)
Hyperballad
(lite lurigt med youtube där, mycket som har tagits bort)

Last.fm
Spotify
Myspace

POLLY SCATTERGOOD


Helt aaaaahmazing. Förband till Amanda Palmer i London.
Sjukt gullig, också :D

Låtar att lyssna på:
Bunny Club (YT)
I Hate The Way (YT)
Please Don't Touch (YT)

Last.fm
Spotify
Myspace



Det var fem. Egentligen skulle det vara sex, men jag kom på några fler, så det får bli åtta.
Men de tre sista så är det något av a) det finns inte så mycket om/av dem eller b) jag är lat

IALLAFALL

SOPHE LUX
(god doesnt take american express<3)
PRETTY BALANCED
HARLEQUIN JONES


och justdet, haha, nr nio som också kanske passar in på ett hörn:
REGINA SPEKTOR (eet<3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0