Kvalster och Sophe Lux

Ja. Det är precis vad min kväll/natt består av.

För det första så måste jag bara tipsa er om Sophe Lux. Mycket bra. Lyssna bara på God doesn't take American Express!
Lovely.

(Och förresten så måste jag bara tacka Daniel som hjälpte mig att få någon musik alls med dem.)



Var kommer då kvalstrena in? Jo, jag har hittat en ny metod för att få folk att låta bli att gå och lägga sig.
Jag har suttit ett bra tag och gjort research på kvalster. Jag upptäckte att det är släkt med spindlar, krabbor och skabb. Inte illa!

Kvalster bor i din säng.
De överlever i stort sett i alla klimat men trivs allra bäst i just sovrum och kök.
Det finns cirka 188 kvalster/g damm.
Kvalster trivs bäst i ditt sovrum, i din säng, i din kudde.
De äter organiskt material.
En människa fäller ca 1,5 g skinn och hudceller varje dag, vilket räcker som föda till ungefär en miljon kvalster.
Kvalster får fukt från vår andning, svett och saliv.
De tillhör spindelsläktet och är besläktade med både krabbor och skabb.

MASSOR AV KRABBOR I DIN SÄNG. AAAAAAAAAAAAH.

Kommentarer
Postat av: Puff!

jag är allergisk mot dem också...

2009-02-13 @ 17:37:53
URL: http://auggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0