Johannas och Julias kulturella vecka

Ja, nu börjar min och Julias kulturella vecka börja lida mot sitt slut och skall nu sammanfattas.

Lördag, 24/1
Denna dag borde kanske inte räknas, men ändå. Det blir roligare så.
Jag, Emma och Ina jobbade på Meeths salonger.
Spelning med tre lokalband; Frank Down, Where's My Chipmunk och Steve and the Alcoholics.

Söndag 25/1
10.00 - Min och Julias första film på GIFF, Göteborg International Film Festival.
Vi såg 'Delta', ett smalt ungerskt drama. Den var bra, men inget man ser igen. Jag tror inte att det är någon film jag heller kommer att minnas i framtiden. Det som jag kommer att koppla till den är nog att vi (självklart) lyckades hamna bredvid den jobbigaste människa i hela salongen.

Måndag 26/1
här hände det inte mycket.

Tisdag 27/1
20.00 - I Dreamt Under the Water. Bra film. Dock väldigt extrem på både hetero- och homosexuella hardcore sexscener-sättet. Även om dessa scener var väldigt effektfulla och bidrog mycket till filmen är det kanske inte någon film man går runt och pratar om.

Onsdag 28/1
22.30 - Revolutionary Road. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om Revolutionary Road. Den är antagligen bättre än vad min första reaktion antydde. Jag måste nog se om den i ensamhet för att kunna skaffa mig en ordentlig uppfattning.
Detta beror på ett antal olika saker;
1. Filmen visades såpass sent att jag hunnit bli trött. Plus att jag hade slängt i mig en Burn, och oj så rolig jag blir av energidrycker 8D
2. Publiken var hemsk. Jag satt mestadels och bara var arg på att folk skrattade när det verkligen inte var läge att skratta. Ett antal människor bröt även ut i applåder för att de tyckte att det var så hysteriskt roligt. Det var det inte.
3. Någon i närheten hade gaser.
4. Jag har aldrig gillat Leonardo DiCaprio.

Torsdag 29/1
17.30 - Dada's Dance. Inget speciellt. En eftermiddags underhållning. Kändes mest som en kinesisk ungdomsfilm (vilket det ifs antagligen var). Ingenting att minnas.

Fredag 30/1
ALL THAT REMAINS.
Konsert. Brewhouse.
Awesome.

Lördag 31/1
10.00 - The Karamazovs. Mycket bra film. Mycket, mycket bra film. Polsk/Tjeckisk film om en uppsättning av Bröderna Karamazov (Dostojevskij) i en fabriksbyggnad.
Jag tycker verkligen om Dostojevskij och detta fick mig att verkligen vilja begrava mig i hans böcker, men det dödar mig att veta att jag inte kan. Jävla skola :(
Denna film rekommenderas.

--------------------------------------------
Söndag 1/2
20.00 -  All That She Wants skall ses




Veckans biljettfångst. Papperet i vänstra hörnet är 'arbetstiderna' från meeths.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0