Johannas roliga dag.

Mhm, nu ska ni få höra om min jätteroliga dag.

Vaknade tidigt, tidigt. Det var en såndär äcklig kall och mörk morgon man bara inte kan gå upp.
Tvingade mig till slut att gå upp och äta frukost och göra mig i ordning.
Går hemifrån. Tung väska.
Överfull spårvagn. Lite för varmt kaffe. Stress pga gårdagens händelse. Kaos med spelningen.
Väl framme i skolan är det dags för tyska. Hann för en gångs skull i tid till den. Det var i alla fall bra.
Efter en timmes film om berlinmurens fall hade jag håltimma. Ensam.
Fick dock lite tid till att läsa lite Goete.
Fysik. Gick till biblioteket och fick faktiskt en del gjort. Prov på torsdag.
Lunch. Äcklig mat. Åt knappt något.
Ea. Försökte slänga ihop en extra låt till konserten, för Hannas skull. Det var inget svårt, så det löser sig.
På kemin var det nära att jag bröt ihop. Hade hela dagen gått och varit jättestressad, lyckades lösa en liten del av det, men fortfarande mycket press.
När jag kom hem efter skolan satte jag mig och försökte få ihop lite av allt som ska fixas, och började strukturera lite.
När stressen ändå tog överhanden bestämde jag mig för att försöka sova en timma och bara slappna av.
Till slut lyckades jag nog ändå somna till, för plötligt blev jag väckt av Bleed - Meshuggah. Jag svarade och i andra änden är det Roger, som jobbar på Meeths.
Jag hade visst ett möte som jag redan var sen till.
Snabbt skyndar jag ner för trappan och nere i hallen bryter jag ihop.
Efter några minuters stressgråt springer jag ändå iväg och en halvtimme efter att jag vaknade sitter jag inne på Gecko-kontoret på Meeths med "Henrik, från hittagig.se" och lär mig om hur jag bäst marknadsför min spelning.
Efter detta, och lite prat med både Martin och Roger har jag lugnat ner mig och det mesta är bra.
Förutom allt med spelningen. Men nu vet jag ändå vad jag gör.
Så det var min spännande dag.
Nu ska jag typ. Dö. Nej, men sova snart.
Fuck kemi. Jag ska ändå inte bli kemist. (Fast eftersom jag missat så mycket när jag varit sjuk fick jag lite hjälp av berit med några uppgifter. Det var visst ganska lätt. Men ändå. REPETITION, REPETITION, REPETITION, HEY HEY EY HEY, för att citera fröken Maggio.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0