Smaklöst eller hyllning?


Tidigare i kväll satt jag med mamma och tittade på Efterlyst på tv3, när det kom ett inslag om mordet vid Länsmanstorget i lördags.
Men det var någonting som, enligt mig, var fel. Anna Ternheim – Shoreline klingade i bakgrunden.
Jag läste häromdagen i tidningen om mordet på Pelle, och visste därför redan att han tyckte mycket om Broder Daniel.
Min första tanke undrade varför de inte hade tagit med bandets version, men jag kom snabbt på att det kanske var mer stämningsfullt med Anna Ternheims version.
Sen kom jag på hur illa det var av dem att över huvud taget välja just Shoreline.
Visst - han gillade Broder Daniel, men har ni lyssnat på texten?
(att tillägga är ju att broder daniel är från göteborg och det väl antagligen är "this town")


oh this town kills you when you are young
oh this town it kills you when you are young.

you die young
you die when you're young
you die when you're young

we are shadows
oh, we're shadows
just shadows in the alley




Riktigt smaklöst av dem.
Här hittar ni en fin text om Pelle.
Ni kan även läsa mer om mordet på gp.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0