jag vet min plats

M-HM. IN THE KITCHEN.

Jag har i alla fall spenderat en del av min dag just där!
Jag blir alltid så inspirerad till att baka och laga mat när jag är sjuk (vilket då ofta leder till att ingen vill äta det hrrrrrrrrrrrrrm), så jag började att göra mina 'vanliga' cupcakes.
Efter ett litet tag insåg jag att vi hade massa frukt och det händer långt ifrån sällan - alltså mer sällan än sällan - att jag är sugen på banan, men så var fallet idag.
Så det slutade med att jag hade 21 banan- och pekannötscupcakes med muskot- och kanelfrosting!

Efter denna lyckade improvisation kände jag inte för att överge köket, utan det blev även en tidig middag.
Jag gjorde onigiris! :D
Dock så blev mina inte särskilt snygga så jag ville inte fota.
Jag orkar aldrig tvätta händerna ordentligt mellan varje onigiri, och eftersom risvinsvinägern gör riset så klibbigt så slutar det med att kornen hellre fastnar på mig än varandra, hrm...


om någon skulle undra står det
någonting-gatsu juuhachi-nichi wa
onigiri no nichi

den 18 dagen i någonting-månaden är det
ONIGIRI-DAGEN

-flasha japanskakunskaper-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0