Senaste veckan

Okej nu kommer det väl bli ett ordentligt långt inlägg om allt som hänt sen valborg. Uppdateringen är väl mest för min skull nu, för att hålla koll på mitt liv.

På Valborg var det först vårsång i skolan med påtagning av halmhattar för treorna. Jag tog på mig Auis istället :D
Efter det åkte vi hem till Malin, ett gäng, med lite after school-cocktails. Efter gick jag faktiskt och träffade mina föräldrar och såg på cortègen med dem och familjerna de(/vi) brukar fira valborg med. Efter det blev det god middag och hem relativt tidigt. Det regnade och jag hade ingen lust att dra någonstans på fest efteråt :o



 

 

 

 

På lördagen var jag bara hemma och tog det lugnt, för att ladda upp innan en hetsig vecka och det var lugnt sagt bra gjort av mig.
Söndagen spenderades med packning, cupcakebak och ödlebad.

 

 

 

 

 

 

 

Sen var det dags för måndag och cupcakesen togs med på tåget till Stockholm, och jag fick en extra glad klass.
Det första på schemat var ett besök på Riksdagen. Det var en riktig snooze-fest trots att vi ändå var tvugna att gå runt en massa. Men det var fan inte intressant någonstans. Det var lite för lite kemi och biologi i det hela, tyckte jag. eeeeeh.
På kvällen åt vi gemensam middag på en restaurant i gamla stan. Ovärt ställe.
På kvällen gick vi däremot några stycken och satte oss på BARcelona vid Segels Torg och hade det trevligt.

Under tisdagen fick vi en visning av stadshuset. Det var, till skillnad från Riksdagen, riktigt kul! Jättehäftiga rum och en bra guide. Well done sthlm!
Tyvärr bar det ändå av tillbaka till Riksdagen direkt efter för att få träffa en riksdagsledamot, Annelie Enochson (KD). INTE SÄRSKILT ROLIGT DET HELLER. Fast hon blev lite rolig när Max frågade om äktenskap homosexuella emellan. heh.
Våran visning på Dramaten var också riktigt torr. Hon jobbade inte som guide. Det märktes. Hon hade inte förberett någonting heller. Och hon var inte van vid att prata till en grupp. Blä. Pjäsen 'Om kärlek', som vi såg var också riktigt dålig.
Jag la mig tidigt.
Jag var trött.

På onsdagsmorgonen packade vi och drog till Naturhistoriska Riksmuseet och sprang runt där. Det var helt okej. Musee-igt liksom. Massa roliga djur.
(och apropå det - som en parentes. Om någon har ett svar, do tell. Hur ställer de upp såna scener med de uppstoppade djuren, och ändrar deras ansiktsuttryck? Det var nån grej med vargar som morrade åt varandra och så. Hur funkar det med likstelheten? RIGOR MORTIS!?! Massa kemikalier? hm.)
Sedan bar det i vilket fall av till Gamla Stan och vi fick en ganska otillräcklig rundvandring av Hasse, en av lärarna som följde med. Han kunde i och för sig onaturligt mycket. Vi fick komma in i Storkyrkan också, som hade öppnats för allmänheten under söndagen, efter renovationen och det var minst sagt häftigt. Tänk när den är upprustad för Victorias och Daniels bröllop också. Wow.
När alla klassgrejer var slut gick jag och Linnéa i min klass och satte oss och åt sen lunch på en oväntat bra restaurant, och sedan gick vi och åt glass och drack kaffe tills det var dags att åka hem med klassen. Jag kom hem vid halv tolv. Uäh.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I torsdags blev det till att gå upp vid halv sex för att packa klart det jag inte orkade med natten innan, och vid 8.00 var jag nere vid ån vid skolan och satt i bussen som tog Samskolans EA-kör till Vara konserthus där det var workshop och lunchkonsert. Här är våran set-list.
Det var minst sagt färgstarka människor där.

 

 

 

 

 

Vi var framme vid skolan vid fyratiden och sen gick tåget tillbaka till Stockholm 17.42.
Middagen kom från 7eleven och jag och Aurora satt kvar i lägenheten och la oss lagom tidigt när de andra gick ut.
I fredags gick vi på stan på förmiddagen och sen gick vi och gjorde oss i ordning för konserten.
Efter middagen och lite skålningar bar det av till Globen. Jag fick inte ta med mig kameran in, men jag får se hur det blev med de andras bilder. Ni som har mig som vän på facebook kan titta under "Videos of Johanna" där Amanda har spelat in när Lady Gaga spelar Speechless.
När konserten var slut (DEN VAR FÖRÖVRIGT HUR BRA SOM HELST OMGAGA JAG DÖÖÖR. SERRII. DET FINNS INTE ORD BRA NOG ATT BESKRIVA HENNE) gick vi tillbaka och lämnade affischer och t-shirtar i lägenheten (som för övrigt också var hur bra som helst. Tack till Malins pappa för det), förkrökade och drog ut på stan.
För att göra en lång historia kort; Vi gick till ett ställe som hette Magenta. Några blev opepp men vi andra stannade ett tag till. På väg efter fyllekäk innan hemgången träffade vi på några som drog med oss till White Room.
Jag kom in.

Dagen efter var alla döda och vi åkte hem mitt på dagen. När jag kom hem sov jag.

Idag hade vi den sista klassiska konserten. Det gick bra. Här är playlisten igen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Och det var väl allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0