Studenten

Dagen började med (förutom lite värktabletter till frukost. och riktig frukost, men jag vill bara poängtera att jag var sjuk. feber åsååånt) champagnefrukost och paddantur till operan.

 

Vi fick tre partybåtar med hög musik, som vi åkte runt och hade världens fest i, en morgon i göteborgs kanaler

 

Vi åkte under låga broar

 

Och gick in på göteborgsoperan för att vänta på att få komma in i salongen

 

Sen så fick vi det

 

Och så lyssnade vi bland annat på klasskamrater som sjöng, tittade på dansnummer och sjöng med kören på de där låtarna som alla kan.

 

Sen kastade vi av oss våra halmhattar, och vips så var vi studenter!

 

Och så gungade vi tillsammans till välkommen åter innan vi fick springa ut till bussarna som skulle ta oss till skolan.

 

Efter en hetsig timma med mackätande, skrivande i mössor och fotografering traskade vi ut tre och tre på skolgården, sjöng studentsången och fick hitta våra familjer.

 

 

Filip verkade rätt skeptisk till hela konceptet

 

men det var i alla fall inte jag och zeinab

 

 

sedan åkte mösskyddet på, inför flakåkningen och tydligen blev jag paparazzifotograferad av min far

 

Väl på flaket poserade vi för foton

 

och så festade vi såklart

 

När vi väl kom till poseidon fanns där inget vatten, men det gjorde inget. Vi var ändå så blöta av all skumpa. och lite av regnet kanske.

 

Sen försvann i princip kamerorna från min dag som fortsattes med en trevlig mottagning och studentfest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0